Międzynarodowy projekt edukacyjny SILENCE HATE ma na celu przeciwdziałanie mowie nienawiści w Internecie wymierzonej przeciwko migrantom i uchodźcom poprzez rozwijanie nowych i twórczych przekazów oraz wzmacnianie głosu osób z doświadczeniem migracyjnym w dyskursie publicznym.

Alternatywne narracje jak rozmawiać z młodzieżą.

Alternatywne narracje

W jaki sposób wykorzystywać alternatywne narracje w pracy z młodzieżą, przeciwdziałać mowie nienawiści i rozwijać zdolności krytycznej analizy przekazów? Zapraszamy do zapoznania się z naszą nową publikacją projektową „Alternatywne narracje w pracy z młodzieżą”. Znajdziecie tam garść wiedzy o tym, czym są narracje i jak działają oraz scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z młodzieżą.

Powinniśmy doszukiwać się informacji, które będą zgodne z prawdą, a nie zadowalać się negatywnym przekazem dotyczącym uchodźców.

Zuza kl. 3Dg

Projekt skierowany jest do:

• ludzi mediów – dziennikarzy i dziennikarek, blogerów i blogerek, a także aktywistów i aktywistek działających w Sieci;
• osób pracujących z młodzieżą w ramach edukacji formalnej i pozaformalnej – nauczycieli i nauczycielek oraz edukatorów i edukatorek;
• młodzieży korzystającej z mediów społecznościowych.

W ramach projektu osoby pracujące z mediami:

• wymieniają się doświadczeniami i najlepszymi praktykami w obszarze tworzenia treści wrażliwych na prawa człowieka podczas międzynarodowego szkolenia w Londynie;
• tworzą i publikują własne materiały medialne w kwestiach migracji.

Osoby pracujące z młodzieżą:

• biorą udział w szkoleniach, podnosząc swoje kompetencje w zakresie rozpoznawania i przeciwdziałania mowie nienawiści;
• mobilizują młodzież w swoich społecznościach lokalnych do przeciwdziałania mowie nienawiści.

Młodzi ludzie:

• zwiększą swoją wrażliwość i wiedzę na temat zagrożeń związanych z rozpowszechnianiem się rasistowskiego dyskursu w Internecie;
• aktywnie angażują się w reagowanie na mowę nienawiści w Internecie;
• tworzą i publikują własne przekazy stanowiące wrażliwą na prawa człowieka alternatywę dla nienawistnego dyskursu na temat uchodźców i uchodźczyń.

Poznaj filmowe projekty stworzone przez uczniów, uczennice, aktywistów i aktywistki

Uważałam, że większość uchodźców chce po prostu zrobić zamach na nasz kraj i nie tylko. Po warsztatach moje zdanie się zmieniło. Zrozumiałam, że to są normalni ludzie, którzy chcą żyć tak jak my, tylko ktoś lub coś im w tym przeszkadza. Pozwólmy im żyć razem z nami.

Marta kl. 2Dg

Masz pytania?

Więcej informacji udziela Michał Kłopocki, koordynator sieci edukacji praw człowieka: [email protected]

Projekt SILENCE HATE finansowany jest ze środków Unii Europejskiej, dzięki wsparciu Komisji Europejskiej w ramach Programu Prawa, Równość i Obywatelstwo.

Flaga Unii Europejskiej

Powiązane elementy